
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij okno22-latek przesłał kod BLIK, a 64-latek otrzymał bezwartościową paczkę.
Pierwszy uwierzył, że jego znajomy potrzebuje pomocy i przesłał kod BLIK, a drugi otrzymał bezwartościową paczkę. Dwaj mieszkańcy powiatu kościerskiego padli ofiarą oszustów internetowych.
Jak ustaliła policja, na jednym z komunikatorów 22-latek otrzymał wiadomość od znajomego z prośbą o pilną pomoc finansową. Niestety, nie upewnił się, czy rzeczywiście koresponduje ze swoim kolegą. Przekazał oszustowi kod BLIK i stracił 1 tys. 600 zł.
Z kolei 64-latek, za pośrednictwem jednego z internetowych portali, zamówił dwa urządzenia klimatyzacyjne o wartości ponad 800 zł:
Po otrzymaniu paczki, opłaceniu przesyłki otworzył towar, który znajdował się w paczce był bezwartościowy, a kontakt ze sprzedającym urwał się. Policjanci od razu podjęli działania, aby zabezpieczyć środki finansowe, te które zostały wpłacone kurierowi. Transakcja została zablokowana i w niedługim czasie poszkodowana odzyskał te pieniądze.
Piotr Kwidziński
Mówi Weekend FM oficer prasowy KPP w Kościerzynie Piotr Kwidziński.
Policja prowadzi postępowanie w tych sprawach i apeluje o czujność podczas transakcji w internecie. Warto upewnić się, czy rzeczywiście nasz znajomy potrzebuje pomocy finansowej, szczególnie przy "pilnych" prośbach o przelew. Z kolei, kupując towar, on-line warto najpierw czytać opinie o sprzedawcy i uważać na wyjątkowo niskie ceny i okazyjne promocje.
W przypadku podejrzenia oszustwa, należy natychmiast zgłosić sprawę na policji i w banku.
Słuchaj w: