
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoOd bytowskiego samorządu.
Jest duża szansa, że pociągi znów pojadą z Lipusza do Bytowa. Niszczejąca od lat trasa obecnie należy do bytowskiego samorządu, ale jeszcze w tym roku państwowa spółka PKP Polskie Linie Kolejowe planuje przejąć w zarząd ten odcinek połączenia kolejowego 212.
Przywracanie dostępu do kolei na liniach, gdzie od wielu lat nie są realizowane przewozy pasażerskie i towarowe, jest jednym z priorytetów PLK SA.
- Takie działania realizujemy w ścisłej współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego - mówi Weekend FM Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:
- Obecnie realizujemy pierwszy krok. Prowadzone są działania związane z przejęciem odcinka Lipusz-Bytów pod zarząd PLK. Zakładamy, że proces zakończy się w czwartym kwartale bieżącego roku. Nasi eksperci dokonali już wstępnej oceny stanu infrastruktury na ciągu Kościerzyna-Lipusz-Bytów i wskazali potrzebę przeprowadzenia zarówno rewitalizacji linii, jak i przebudowy wybranych odcinków.
Przemysław Zieliński
W pierwszej kolejności zostanie przygotowana dokumentacja projektowa obejmująca m.in. stacje, mijanki i przejazdy kolejowo-drogowe, w tym ich zabezpieczenie. Docelowo linia Kościerzyna - Lipusz - Bytów będzie przystosowana zarówno do obsługi ruchu pasażerskiego, jak i towarowego. Przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej planowany jest na przełomie 2025 i 2026 r., a realizacja robót ma nastąpić w latach 2027-2028.
Słuchaj w: